Vi hadde ingen timer i dag, bare 15 minutters konferanse med tutoren vår (kontaktlæreren). Min konferanse var 7.30am - tidlig! Jeg valgte tiden selv da, fordi jeg egentlig skulle til Wootton og ha spansk kl 8.15am. Men så skulle ikke læreren komme til timen, og hun hadde lagt ut oppgavene på VLE (It's Learning!), så jeg sendte henne en mail og spurte pent om jeg kunne få lov å gjøre oppgavene hjemme siden vi hadde advancement day. Og det fikk jeg lov til, så jeg var hjemme igjen rundt 8.30am - og da måtte jeg begynne på leksene. Spansk og sosiologi. Hjelpe meg så mye vi har å gjøre i de fagene!
Men, tilbake til konferansen da. Jeg fikk selvfølgelig høre den vanlige 'du bør prøve å snakke litt mer i timene' som jeg har hørt sikkert helt siden jeg begynte på skolen.. Så målet er at jeg skal si mer i timene..
English Language: current grade D, excellent contribution in lesson, excellent attitude to learning, good homework, target grade D.
Sociology: current grade D, satisfactory contribution in lesson, good attitude to learning, good homework, target grade D.
Spanish: current grade D, good contribution in lesson, excellent attitude to learning, excellent homework, target grade C.
Noe av dette stemmer jo ikke da. Hallo, spansk..excellent attitude to learning?! Dere som har snakket med meg i det siste vet hvor mye jeg irriterer meg over spansken, og hvor frustrasjon jeg har for dette faget. Men det er jo flott at lærerne har et godt intrykk. Jeg bruker tross alt flere timer på leksene!
Så irriterer det meg at lærerne setter target grade for meg. Det vil jeg sette selv! Lærerne skal ikke dømme min ability og si hvor mye jeg kan oppnå. Så lenge jeg er ambisiøs så kan jeg oppnå akkurat det jeg vil. Attitudes and values, you know. Vi lærer om sånt i sosiologi.........
Talk to you later. Have to go and do some work.